Sabtu, 31 Januari 2015


Handphone clone berlambak dipasaran, sekali tengok nampak sebijik sama macam yang original. hp Samsung juga tidak dapat lari daripada di clone. Namum ada trick tertentu yang dapat kita bezakan antara telefon clone atau original.
Cara Mengetahui Handphone Samsung Original
Saya rasa ada banyak cara dan tips serta petua yang sudah orang lain beritahu tentang cara-cara mengetahui handphone samsung yang original. Kalau orang sudah biasa, sekadar melihat dengan mata pun sudah tahu itu Handphone superccopy atau orginal. Tapi ramai juga yang masih tidak tahu cara membedakan antara kedua-dua handphone ini.
Sebenarnya ada banyak lagi trick yang patut kita coba, untuk menguji keaslian handphone samsung. Mungkin boleh dijadikan langkah berjaga-jaga semasa kita mahu membeli handphone yang baru. Tapi aku berikan satu trick 1 saja, trick yang lain anda boleh coba search di google.
Okey sekarang ambil handphone Samsung dan ikut langkah-langkah di bawah ini:
1) Dail no *#0*#
2) Click button sensor
3) Click button image test
Kalau handphone Samsung anda itu original ia akan mengeluarkan gambar seperti ini :
Cara Mengetahui Handphone Samsung Original
Yup! akan keluar gambar anak anjing. Jika keluar gambar selain dari gambar diatas, jelas handphone Samsung itu bukan yang original. Mungkin handphone anda buatan China atau Taiwan.
Semoga bermanfaat kawan .

0 komentar :

Posting Komentar

Flag Counter